In deze rubriek worden veelgestelde vragen verzameld.
Staat uw vraag niet in deze rubriek?
Neem contact met ons op via info@bijsluiterplus.nl
Welke zorgverleners kunnen een account aanmaken voor gebruik van BijsluiterPlus?
Alle zorgverleners met een BIG registratie kunnen een account aanmaken voor BijsluiterPlus.
Apothekersassistenten, farmaceutische consulenten en farmakundigen deze mogen het BIG-nummer van (beherend) apotheker gebruiken omdat men valt onder ‘beroepsbeoefenaar’ als gedefinieerd in artikel 82 lid 1 onder a van de Geneesmiddelenwet.
Moet ik als zorgverlener een account aanmaken voor gebruik van BijsluiterPlus?
Het versturen van informatie naar een patiënt kan alleen wanneer je als zorgverlener bent ingelogd. Daarnaast is is een account noodzakelijk als je toegang wil hebben tot alle informatie.
Zonder inlog heb je geen toegang tot de afgeschermde informatie van onze informatiepartners, zoals instructiefilms en patiëntbrochures.
Sommige informatie is alleen toegankelijk voor zorgverleners met een abonnement, zoals KNMP Kennisbank.
Hoe maak ik een account aan?
Als je een nieuw account wilt aanmaken voor jezelf en/of jouw zorgpraktijk, dan doe je dat zo:
Het mailadres dat je invoert wordt ook de afzender van informatie die je via BijsluiterPlus met patiënten deelt.
PS. Voer ook altijd je BIG-nummer en AGB-code in onder “Persoonlijke gegevens zodat je direct toegang hebt tot alle bronnen en je KIJKsluiter views goed worden geregistreerd!
Welk e-mailadres kan ik in mijn account opnemen?
Het mailadres van je account is ook de afzender van de mail naar patiënten. Patiënten kunnen dus ook terugmailen naar dit mailadres.
Waarom moet ik de AGB-code invullen?
Als je wilt dat KIJKsluiter views mee worden geteled bij de zorgverzekeraar dan is het advies om de AGB-code van de zorgpraktijk in te voeren in het account.
Worden Kijksluiter bezoeken geregistreerd als ik informatie deel met patiënten via BijsluiterPlus?
Ja. Als de AGB-code gekoppeld is aan de account dan worden raadplegingen meegeteld voor Kijksluiter. Dit doe je na inlog in het menu: https://account.bijsluiterplus.nl.
Is het mogelijk om de mail naar de patient te personaliseren?
Ja. Het bericht kan je personaliseren door in je account de verzendtekst aan te passen.
Is het mogelijk om logo en contactgegevens van de praktijk onder de mail naar de patiënten te zetten?
Ja. Het bericht kan je personaliseren door in je account de verzendtekst aan te passen. Ook kan een logo toegevoegd worden en de tekst aangepast worden en aangevuld worden met contactgegevens en openingstijden van de zorgpraktijk.
Hoe zie ik als zorgverlener welke informatie mijn patiënt krijgt?
Gebruik na inloggen de gele schuifbalk links bovenaan de pagina en zet die van zorgverlener naar patiënt: dan zie je wat de patiënt krijgt als jij de info deelt als zorgverlener met je patiënt. Als je uitlogt en het geneesmiddel opzoekt zie je wat de patiënt ziet als die zelfstandig inlogt.
Kan ik een tweede account aanmaken voor bijvoorbeeld de apothekersassistenten?
Ja. Als je een tweede account wilt aanmaken voor jouw zorgpraktijk, bijvoorbeeld voor de assistenten, dan doe je dat zo:
Het mailadres dat je invoert wordt ook de afzender van informatie die je via BijsluiterPlus met patiënten deelt.
Voldoet BijsluiterPlus aan de privacyregelgeving?
BijsluiterPlus voldoet aan de privacyregelgeving en bewaart geen gegevens van patiënten.
Is het voor de farmaceutische industrie mogelijk om medicijninformatie op BijsluiterPlus te plaatsen?
Als de informatie van de farmaceutische industrie voldoet aan de Gedragscode Geneesmiddelenreclame dan is het mogelijk om bijvoorbeeld informatie, instructievideo en brochures te plaatsen.
Klik hier voor de Gedragscode Geneesmiddelreclame.
Waarom is bepaalde informatie op BijsluiterPlus van een slotje voorzien en op die manier afgesloten?
Informatie die alleen bedoeld is voor de medicijngebruiker of zorgverlener is afgesloten met een slotje. De zorgverlener heeft toegang tot deze informatie via het account en de medicijngebruiker met RVG-nummer of EU-code van het medicijn.
Hoe kan ik het mailadres van mijn BijsluiterPlus account wijzigen?
Als je het mailadres van jouw zorgpraktijk wilt wijzigen (bijvoorbeeld vanwege naamswijziging of mailadreswijziging) dan doe je dat zo:
Wie is de afzender als ik informatie deel met patient via BijsluiterPlus? En kunnen patiënten ook reageren op deze mail?
De afzender van de mail naar patiënt is de zorgverlener die voor het gebruikte account is geregistreerd. Het mailadres van dit account is dus de afzender. Patiënten kunnen ook terugmailen naar dit mailadres. Als zorgverlener raden we je daarom aan (ook) een account te maken o.b.v. het algemene mailadres voor jouw zorgpraktijk waar alle medewerkers gebruik van kunnen maken o.b.v. jouw BIG-nummer en AGB-code.
Dus geen privé email adressen gebruiken!